6.2. Tramvaiul aerian Roosevelt Island (SUA)

foto15

sursa foto: (MTA)
Tramvaiul aerian din Roosevelt Island a fost construit în anul 1976 ca fiind doar o soluție temporară de transport spre insula Roosvelt. Totuşi, tramvaiul a devenit prea popular pentru a fi desfiinţat, şi astfel în anul 1989 i s-a schimbat statutul în acela de mijloc permanent de transport public. La fel ca şi tramvaiul din Portland, acesta are două terminale şi două cabine.

Instalaţia este în proprietatea RIOC (Roosevelt Island Operating Corp) şi are ca operator o companie privată. Încă din anul 2005, serviciul de transport cu tramvaiul aerian a fost integrat în reţeaua publică de transport în comun a metropolei New York - MTA (Metropolitan Transit Authority). Astfel, circulaţia se face cu acelaşi abonament valabil în reţeaua de autobuze sau metrou.

În data de 1 martie 2010, instalaţia a fost închisă pentru a se face lucrări de modernizare în valoare de 25 milioane de dolari. Printre altele, au fost înlocuite cablurile şi a fost modificată tehnologia de funcţionare, în aşa fel încât cabinele sa poată funcţiona independent una față de cealaltă, fiecare cabină având propriul cablu tractor (în sistem Funifor). Acest sistem va permite o mult mai mare flexibilitate în orarul cabinelor, mai ales în timpul orelor de vârf. De asemenea, va fi posibilă şi oprirea pentru service a unei cabine, în timp ce cealaltă va rămâne operaţională (RIOC).

Tramvai aerian Roosevelt Island Inaugurare: 1976 (2010)
Capacitate: 1500 p/h/s Viteza de operare: 28,8 km/h Preț bilet: 2,75 USD
Investiție: 25 milioane USD Lungime: 1 km Număr de stații: 2