Funitelul este, de asemenea, o tehnologie de transport aerian relativ nouă. Îşi are originea în tehnologia GDM având însă cabinele suspendate pe două cabluri purtătoare, care au și rolul de cabluri tractoare (imaginea 11). Funitelurile se comportă foarte bine la viteze ale vântului de peste 100 km/h datorită celor două cabluri purtătoare în loc de unul singur. Fiind folosită preponderent în transportul skiorilor în staţiunile montane, tehnologia funitel are un timp de urcare foarte rapid, în combinaţie cu succesiunea rapidă a cabinelor la staţii. Cabinele având capacitatea de 20 până la 30 persoane, respectiv 3200 – 4000 persoane per oră per sens. Un exemplu de implementare a tehnologiei funitel este Hakone Ropeway în Japonia.
foto 11: Schema de funcționare a funitelului. Sursa imagine: (The Gondola Project)

foto 12: Funitel Hakone Ropeway, Japonia. sursa: (The Gondola Project), credit foto: utilizator Flickr jeanphony
