3.3. Gondola detașabilă bicablu (GDB)

Acest sistem combină tehnologiile tramvaiului aerian şi gondolei detaşabile monocablu. Pe de o parte foloseşte sistemul de deplasare reversibil al tramvaiului aerian (ex: cabluri separate având funcţiile de tractare respectiv de purtare), care permite ca traseul să aibă deschideri mari care să depăşească obstacolele din teren.

Pe de altă parte, cabinele sunt detaşabile, ceea ce permite instalaţiei să aibă un număr mai mare de cabine (ca şi în cazul gondolelor). Diferenţa dintre sistemele GDB şi GDM este că în cazul sistemului GDB există cabluri separate care îndeplinesc cele două funcţii: de purtare şi de tractare.

Cabinele şi capacitatea de transport a sistemului cu două cabluri este similară celui cu un singur cablu, cu 4 până la 15 persoane per cabină şi aproximativ 4000 de persoane pe oră pe sens (Doppelmayr). Implementări ale acestui sistem există în Hong Kong (foto 6) şi Singapore (foto 7, foto 8).

foto 6: Gondola detașabilă bicablu Hong Kong, China sursa: (Ngong Ping 360)

foto6

foto 7: Gondola detașabilă bicablu Sentosa, Singapore sursa: (pandida22)

foto7

foto 8: Gondola detașabilă bicablu Mount Faber, Singapore sursa: (EntertainerApp)

foto8